Тренінг «Особливості спілкування»
Тренінг «Особливості спілкування»
-
Привітання
-
Очікування
3. Вправа «Воля творчої думки»
Мета: діагностика й усвідомлення учасниками свого актуального стану, відчуттів і настрою, налаштування групи на активну роботу.
Інструкція:
«Ви маєте закінчити розпочаті чотиривірші:
-
Я прокинувся рано – вранці…….
-
Мені наснився……….
(за 5 – 7 хвилин деякі за бажанням зачитують свій твір і ми з вами спробуємо зрозуміти й обговорити почуте)
4. Вправа «Спілкування»
Мета: довідатися про думку групи на запропоновані запитання, активізувати досвід учасників.
Інструкція:
Учасники групи об’єднуються в команди по 3 – 5 осіб. 1 команда записує на великому аркуші паперу тезисно, але якомога повніше, відповідь на запитання: «Що таке спілкування? Друга команда відповідає на запитання: «Для чого ми спілкуємося?», а третя – «Як ми можемо спілкуватися?».
На виконання завдання дається 5 – 7 хвилин.
Після чого, від кожної команди 1 представник має презентувати написане, а решта може доповнити.
5. Вправа «Ми творимо»
Мета: продемонструвати неповторність кожної людини; зняття напруженості.
Інструкція:
«Кожний з вас бере аркуш паперу і чітко виконує мою інструкцію: складіть аркуш паперу вдвічі, і ще раз так само; відірвіть правий верхній кут, складіть ще раз двічі і відірвіть ще раз правий верхній кут, складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут. Закінчили. Розгорніть папір і подивіться що у вас вийшло».
Висновок: всі ми – різні і по – різному все сприймаємо.
6. Вправа «Відчуй іншого»
Інструкція:
Кожний учасник повинен протягом 2 – 3 хвилин описати настрій когось із групи. Уявіть собі, відчуйте людину, її стан, емоції, переживання – і все це опишіть. Потім усі ознаки зачитуються вголос і підтверджується їхня правильність.
7. Вправа «Пихатий мандарин»
Послухайте таку притчу.
Колись у давньому Китаї жив дуже розумний, але надзвичайно пихатий Мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про свій розум і спогадів про минулу зустріч з імператором. Так минали дні за днями, роки за роками… аж ось пішов країною розголос, неподалік від кордону з’явився чернець, найрозумніший за всіх на світі. Не минув розголос і нашого Мандарина. Ох і розлютився він: хто може назвати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі? Але вигляду свого, що дуже обурився, не подав, а запросив ченця до палацу. Сам надумав обдурити його: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – роздушу метелика, а якщо мертве – випущу його». І ось настав день зустрічі. У нижній залі зібралося багато людей, усім хотілося побачити двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням очікував приходу ченця. Аж ось відчинилися двері, і до зали увійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, Мандарин промовив: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?» - «Все в твоїх руках!» - відповів той.
Збентежений Мандарин випустив метелика з рук, і він полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Отже, лиш від вас залежить, чи буде ваша взаємодія з іншими людьми живою, яскравою, плідною, чи навпаки.
8. Тест «Коефіцієнт товариськості» (учасникам слід відповісти на запитання «так», «інколи» або «ні»).
Тест «Коефіцієнт товариськості»
-
Ти хвилюєшся, коли на тебе очікує будь-яка зустріч (з друзями, родичами)?.......................................................................................................
-
Чи відкладаєш візити до лікаря на останній момент?...........................................................................................................
-
Чи викликає в тебе незадоволення або роздратування доручення виступити з доповіддю або з повідомленням на уроці, на класній годині чи зборах?........................................................................................................
-
Тебе просять занести доручення в іншу, зовсім незнайому школу. Ти підеш туди? ……............................................................................................
-
Чи ділишся ти своїми переживаннями з рідними, друзями або знайомими?.....................................................................................................
-
Чи дратує тебе, коли незнайома людина на вулиці звертається з проханням (показати дорогу, повідомити час)? ........................................................................................................................
-
Чи вважаєш ти, що побутує проблема «батьки і діти» і чи людям різних поколінь важко зрозуміти один одного?
-
Чи посоромишся ти нагадати товаришу (подрузі), що він (вона) забув (забула) повернути тобі три гривні, що їх давно позичив (ла) у тебе?.................................................................................................................
-
У буфеті чи в їдальні тобі подали недоброякісну страву. Ти промовчиш і сердито відсунеш тарілку? ……..............................................................
-
Чи неприємно тобі, якщо, скажімо, у гостях незнайома людина чіпляється до тебе з розмовами? …............................................................
-
Тобі не до вподоби будь-які черги (у магазині, бібліотеці, касі кінотеатру)? Чи відмовишся ти у зв’язку з цим переглянути новий фільм?..............................................................................................................
-
Чи боїшся ти брати участь у розв’язання конфліктної ситуації у колективі?..................................................................................................
-
Чи погоджуєшся ти з будь-якою оцінкою популярної музики, фільмів, книг, яка не збігається з твоєю думкою? …..............................................
-
Ти не будеш втручатися в суперечку, з’ясування якихось питань, навіть якщо знаєш правильне розв’язання? ......................................................
-
Тобі легше висловити свою думку, погляд у письмовій формі? …………………………………………………………….............................
-
Чи викликає у тебе прикрість будь-яке прохання допомогти розібратися у навчальному процесі? ….......................................................