A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Пулинський ліцей Пулинської селищної ради Житомирського району Житомирської області

Як написати мотиваційний лист для вступу: покрокова інструкція

Дата: 03.05.2022 12:17
Кількість переглядів: 185

Фото без опису

Цього року вступники повинні написати мотиваційний лист для вступу. Вперше він відіграватиме таку важливу, подекуди вирішальну роль під час вступної кампанії 2022. Університети почали ділитися інформацією про свої вимоги. «Освіторія» підготувала покрокову інструкцію.

 

Що таке мотиваційний лист?

Мотиваційний лист — це діловий документ, який пише та подає під час вступу абітурієнт. Перше враження про нього приймальна комісія складає саме за цим листом. Він двічі пов’язаний з мотивацією. По-перше, демонструє бажання людини навчатися саме певної професії та саме в цьому закладі вищої освіти. По-друге, має вмотивувати університет зарахувати саме цього абітурієнта як найкращого кандидата у студенти.

У закордонних університетах оцінювати мотиваційні листи — давня практика. В Україні ж лише третя вступна кампанія, коли діє така новація. Вона була введена із січня 2020 року Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення освітньої діяльності у сфері вищої освіти».

 

Чому це настільки важливо саме нині?

Оскільки замість результатів трьох тестів ЗНО будуть лише результати мультипредметного тесту, зросте кількість абітурієнтів з однаковим конкурсним балом. Ось тоді вирішальну роль відіграватиме мотиваційний лист. 

На творчі спеціальності цього року мультипредметний тест не потрібен. Якщо ж успіхи у творчому конкурсі в абітурієнтів однакові, зважатимуть на мотиваційні листи.

Але найбільше він важитиме, якщо людина вступає на контракт: зараховуватимуть за одним лише мотиваційним листом. Утім, це лише на спеціальності, які не мають найбільшого попиту.

 

А на які саме спеціальності?

Доведеться складати мультипредметний тест, якщо вас цікавить напрямок: філологія (окрім української та кримськотатарської мов), економіка, політологія, психологія, соціологія, журналістика, облік та оподаткування, фінанси та банківська справа, маркетинг, менеджмент, підприємництво, право, медичні спеціальності, туризм, готельно-ресторанна справа, публічне управління та адміністрування, міжнародні відносини, міжнародні економічні відносини, міжнародне право.

 

То залишаються лише технічні напрямки?

Ні. На контракт лише за мотиваційним листом можна вступати на, скажімо, такі цікаві спеціальності: біотехнології, IT, філософія, культурологія, дизайн інтер’єру, харчові технології, перукар-модельєр. Інші спеціальності та деталі дивіться тут.

 

Коли подавати мотиваційний лист?

Одночасно з поданням документів.

 

Які вимоги до оформлення?

Обсяг 1,5–3 сторінки, документ Word, класичний для ділового стилю 14 кегль Times New Roman з 1,5 інтервалом. Текст варто розбити на абзаци.

Торік деякі університети вимагали електронний підпис або ж надсилати написаний, а не надрукований лист із підписом. Нині процедура має бути спрощеною: розглядають можливість подавати мотиваційні листи через систему ЄДЕБО.

Вимоги конкретного університету шукайте на відповідному сайті: за місяць до подання цих документів має бути оприлюднена вся інформація.

Завіряти чи ставити печатки у школі не треба.

Невеликий обсяг вимагає лаконічності: пишіть про найважливіше, щоб показати вашу зацікавленість та підготовчу роботу.

 

Що потрібно зробити ще до написання?

  • Проаналізувати досягнення та особисті якості.
  • Зібрати максимум інформації про університет та обрану спеціальність.

Джерело: osvitoria.media

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень