На допомогу учням середньої ланки.
Дата: 25.09.2020 11:31
Кількість переглядів: 165
На допомогу учням середньої ланки.
Підготовка до уроків.
Незважаючи на великі зусилля педагогів подати навчальну інформацію якісно та доступно за допомогою дистанційних засобів навчання, все ж таки для учнів середньої ланки в цей період важливими є вміння самостійно працювати.
Саме тому наступні поради для учнів 5-9 класів спрямовані на те, щоб поглибити їх знання та навички ефективно працювати з підручником, параграфом, вміло складати план прочитаного, виділяти головне в навчальному матеріалі тощо.
Пам'ятка "Як працювати з підручником"
- Прочитай увесь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення зі змістом
- З’ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по записах у робочому зошиті.
- Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.
- Визнач головну думку автора, зроби записи у формі плану, тез.
- Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст по пам'яті.
Пам'ятка "Як працювати з текстом параграфа"
- Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.
- Знайди в тексті відповіді на поставлені запитання. Виконай усі завдання.
- Запам'ятай усі терміни і поняття.
- Склади план своєї розповіді.
- Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.
Пам'ятка "Як скласти план тексту підручника"
- Прочитай заголовок параграфа і подумай: який зміст закладено в заголовок?
- Прочитай уважно даний параграф і виділи в ньому нові терміни (з'ясуй їх).
- Розглянь і постарайся зрозуміти малюнки і їх частини, що відносяться до тексту.
- Прочитай текст окремо по абзацах і визнач, про що йдеться у кожному абзаці.
- Склади план прочитаного тексту (пунктами плану можуть бути заголовки абзаців).
- Перекажи за складеним планом увесь текст, постарайся зрозуміти і запам'ятати його зміст.
- Дай відповіді на всі запитання в кінці параграфа або на запитання, поставлені вчителем.
- Знайди в тексті відповіді на поставлені запитання. Виконай усі завдання.
- Запам'ятай усі терміни і поняття.
- Склади план своєї розповіді.
- Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.
Пам'ятка "Як вивчити вірш напам'ять"
- Уважно двічі-тричі прочитай увесь вірш.
- Обміркуй зміст твору, умовно розділи його на змістовні частини.
- У кожній частині правильно визнач інтонацію, з якою будеш читати, розстав логічні наголоси, визнач паузи та темп навчання.
- Навчися читати вголос, дотримуючись цих вимог, спочатку кожну частину, а потім цілий вірш.
- Тепер ти без допомоги підручника спробуй пригадати вірш, повтори кожну частину по пам'яті.
- Візьми підручник. Читаючи напам'ять, перевіряй, чи правильно запам'ятав текст.
- Відклади підручник, двічі чи тричі продекламуй увесь вірш.
- Запам'ятай: знання тексту вірша треба довести до автоматизму. Це дасть змогу зосередитися на виразності читання.
- Якщо ти незадоволений звучанням окремих рядків, то постарайся усунути недоліки.
Пам'ятка "Як читати книгу"
- Читай повільно, не поспішаючи - краще запам'ятаєш прочитане.
- Дочитуй книгу до кінця, не пропускай сторінок.
- Осмислюй прочитане. Не допускай механічного читання.
- Для свідомого сприймання ознайомлюйся з анотацією, прочитай епілог.
- Намагайся охоплювати поглядом цілі фрази, речення, абзаци.
- Коли зустрічаєш незнайомі слова під час читання книжок, періодики, звертайся до словників, довідників, енциклопедій.
- Не дочитавши книгу до кінця, вклади закладку на тому місці, де зупинився.
- Прочитай книгу, обговори її з товаришами, батьками.