Мета. Завдання. Принципи. Функції. Структура.
Основна мета – через розвиток соціальної активності учнів виховати в них почуття власної гідності, відповідальності, толерантності; критичність та конструктивність мислення, повагу до власної та чужої праці, оптимізм, гуманізм, здатність до самоаналізу і самовиховання, створити умови для самореалізації в самостійному житті.
Шлях до досягнення цієї мети лежить через виконання низки соціально-педагогічних завдань учнівського самоврядування: залучення дітей та молоді до прийняття рішень; захист прав та свобод учнів; реалізація інтересів учнів, підтримка їхніх здібностей; налагодження контактів та реалізація спільних проектів, ініційованих учнями; реалізація педагогіки партнерства; формування позитивного ставлення батьків до навчально-виховного процесу ліцею, їх заохочення до діяльнісної участі у ньому; формування суспільної активності здобувачів освіти, їх лідерських якостей. Психологічних завдань: створення сприятливого клімату у закладі; формування і розвиток етичних та соціально-правових орієнтирів учнів, розвиток їх інтересів, уподобань; формування здатності до мобільної поведінки.
Принципи учнівського самоврядування: самостійність; ініціативність; рівноправність; широкі повноваження; принциповість і відповідальність; гласність і демократія; проінформованість; облік і контроль.
Функції учнівського самоврядування:
- Забезпечення порядку, організація чергувань у в класах, закладі.
- Організація дозвілля.
- Проведення загальноучнівських зборів, конференцій, виставок.
- Організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.
- Організація роботи із збереження майна навчального закладу, води, електроенергії, підручників.
- Організація роботи з благоустрою території ліцею.
- Керівницво і організація роботи гуртків за інтересами.
- Підготовка і проведення конкурсів, свят, змагань.
- Контроль за відвідуванням.
- Заслуховування звітів органів учнівського самоврядування.
- Надання допомоги в організації оздоровчих таборів.
- Проведення соціологічних досліджень з проблем жит-тєдіяльності учнівських колективів.
- Участь у розробці плану роботи ліцею на новий навчальний рік.
- Участь у проведенні педагогічних рад, на яких розглядаються питання життєдіяльності учнівських колективів.
- Розробка туристичних маршрутів та планування екскурсій.
- Участь і розробка радіоефірів в закладі, робота прес-центру.
- Благодійність і шефська діяльність.
- Участь у роботі Ради ліцею.
- Участь у моніторингу діяльності класів.
- Організація і проведення флешмобів, квест-гри, акцій.
- Участь у реалізації спільних проектів.
Структура учнівського самоврядування ліцею
Вищим органом учнівського самоврядування ліцею є загальні збори ліцеїстів (учнівська конференція).
Виконавчий орган – Рада учнівського самоврядування ліцею (є підзвітною учнівській конференції).
Рада учнівського самоврядування ліцею складається з:
- голови Ради учнівського самоврядування;
- заступника голови Ради учнівського самоврядування;
- секретаря;
- керівників центрів учнівського самоврядування та клубів за інтересами.
ЗДВР, педагог-організатор, інші вчителі (педагоги-наставники) ліцею для учнівського самоврядування є партнерами, радниками.
Рішення органів учнівського самоврядування мають дорадчий характер.
Фінансове забезпечення роботи учнівського самоврядування не передбачене.