A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Пулинський ліцей Пулинської селищної ради Житомирського району Житомирської області

РЕЖИМ ДНЯ ШКОЛЯРА, ЯК ЗАПОРУКА УСПІШНОГО НАВЧАННЯ І ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ.

Дата: 09.04.2020 12:52
Кількість переглядів: 2149

Раціонально скомпонований режим дозволить попередити дратівливість, збудливість і збереже працездатність дитини протягом дня. Якщо ви помітили, що ваша дитина сильно втомлюється, до кінця дня стає млявою і нервовою, а успішність страждає, постарайтеся правильно організувати її режим, і негативні симптоми, швидше за все, зникнуть самі.
Найбільший вплив на стан здоров'я школяра мають кількість і якість сну, харчування і рухова активність.

 

Сон.

Людині необхідно задовольняти відповідно віку потребу у сні, тому що в іншому випадку створюються передумови для виникнення захворювань. Скорочення ж тривалості сну, як відомо, сприяє виснаженню нервової системи, ослабленню здоров’я. Школярі  стають  збудженими, знижується працездатність. Щоб забезпечити достатньо глибокий сон, необхідно привчати дитину лягати спати і вставати завжди в один і той же час- практикувати перед сном 20—30-хвилинні прогулянки на свіжому повітрі. Останнє споживання їжі має бути не пізніше ніж за 2год. до сну. В цей же час  слід припинити заняття, що потребують сильного розумового чи емоційного навантаження (гучні ігри, перегляд фільмів і т. п.). Рекомендована тривалість сну становить: для учнів У 1-4 класів - 10-10,5 год., 5-7 класів - 10,5 годин,6-9 класів  9-9,5 годин, 10-11 класів - 8-9 годин.

Першокласникам рекомендується організовувати денний сон тривалістю до 2 годин.

Дитина повинна спати в окремій кімнаті, індивідуальному ліжку, яке має бути з рівною поверхнею, що не прогинається,  на низькій подушці або без неї, що сприяє оптимальному положенню тулуба.

Облаштування робочого місця.

Необхідно правильно організувати робоче місце школяра - умови, в яких навчається і виконує домашні завдання дитина, відчутно впливають на її працездатність, запобігають виникненню перевтоми під час приготування завдань.

Стіл, за яким займається дитина, повинен відповідати її зросту та бути розміщений таким чином, щоб сонячне світло падало на нього зліва. Як додаткове можна використовувати світло від настільної лампи проте воно не повинно світити в очі, уникнути цього дозволяє спеціальний захисний козирок, абажур.

Оптимальне співвідношення висоти столу і стільця таке: сидячи прямо, спершись ліктем на стіл і піднявши передпліччя вертикально (як піднімають руку для відповіді на уроці), дитина повинна діставати кінчиками пальців до зовнішнього кута ока. Для цього буває достатньо відрегулювати висоту стільця. Ноги дитини при правильній посадці повинні упиратися в підлогу або підставку, утворюючи прямий кут, як в тазостегновому, так і в колінному суглобі. Стілець повинен мати невисоку спинку. Відстань від очей до предметів, які розглядаються, має становити 30— 35 см. Верхню частину книги трохи підняти за допомогою підставки.

Працюючи в таких умовах, дитина буде менше втомлюватися. Крім того, правильно підібрані меблі - один з важливих факторів попередження порушень постави. Контроль відповідності меблів росту дитини слід проводити не рідше 2 разів на рік, тому що дитина росте і важливо, щоб меблі відповідали її потребам.

Харчування.

Правильно організований режим харчування ґрунтується на виконанні певних вимог. Важливе значення має дотримання графіку прийомів їжі, а також і інтервалів між ними. Проміжки між прийомами їжі у школярів не повинні бути більше 3,5-4 годин.

Школярам рекомендується 4-5-разове харчування.

При цьому раціон має бути збалансованим за складом, містити необхідну кількість білків, жирів, вуглеводів, харчових волокон, вітамінів та  мінералів.

Приймати їжу дитина повинна не поспішаючи, в спокійній обстановці; зовнішній вигляд і запах страв, сервірування столу повинні викликати в неї позитивні емоції і сприяти апетиту.

Ігри та прогулянки.

Для правильного розвитку дитини важлива фізична активність. День потрібно планувати так, щоб у школяра вранці була можливість зробити зарядку, вдень - погуляти на свіжому повітрі, погратися, а ввечері, під час виконання домашніх завдань, робити невеличкі фізкультхвилинки. Тривалість прогулянок, рухливих ігор та інших видів рухової активності повинна складати як мінімум 3-3,5 години в молодшому віці і 2,5 години у старшокласників. Але потрібно враховувати, що фізичне перезбудження може стати перешкодою для навчання, а також причиною важкого засинання у дітей.

Нижче наводимо режим дня школяра, рекомендований дитячими психологами та гігієністами:

7.00. Підйом.

7:00-7:30. Зарядка, умивання.

7:30-7: 45. Сніданок.

8:30-13:05. Заняття в школі.

13:30-14:00. Обід.

14: 00-15: 45. Рухливі ігри, прогулянки, проведення часу на свіжому повітрі.

15:45-16:00. Полудень.

16:00-18:00. Самопідготовка, виконання домашнього завдання.

18:00-19:00. Вільний час, відпочинок.

19:00-19:30. Вечеря.

19:30-20:00. Вільний час, робота по дому.

20:00-21:30. Вечірня прогулянка.

21:30-22:00. Підготовка до сну.

22:00. Сон.

Правильно  організований день школяра швидко приносить позитивні зміни в його настрій, самопочуття і успішність, що позитивно позначиться на його розвитку!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень